Jak ušetřit při stavbě dálnic

Jak známo, nejdražší na výstavbě dálnic jsou mosty, nadjezdy a přechody pro zvířata. V některých zemích již zkouší nová řešení a zavádějí systém takzvaných chytrých dálnic do praxe. O co jde.

Jedná se o systém, který umožní autům, a to i nákladním, překlenout křížení silnic nebo přejet potoky a menší řeky vzduchem. Ušetří se tak nemalé prostředky a čas na výstavbu zbytečných věcí. Zároveň s tím bude ale potřeba upravit některá nařízení a předpisy. Především půjde o vyhlášku 30/2001 Sb., kterou se stanovují pravidla provozu na pozemních komunikacích, ve znění § 2 Podrobnosti o označení překážky provozu na pozemních komunikacích.

Zdroj: UP

Bude nutné zavést zcela nové značky, a to značku příkazovou „Dej pozor na díru“, dále pak zákazovou značku „Zákaz snížení rychlosti“. Takto se zabrání neukázněným řidičům, aby se svým vozidlem spadli přímo na dálnici nebo do rozvodněného potoka. Náklady z podobných havárií by pak mohly převýšit náklady na výstavbu mostů a nadjezdů.

Zdroj: BMR

Domníváme, že i u nás, kde jsou nejdražší dálnice na světě, by měla příslušná místa využít zkušeností z jiných zemí a ušetřit tak peníze daňových poplatníků. Je nejvyšší čas hledat úspory, především ve výdajích státu.

1
0

7 thoughts on “Jak ušetřit při stavbě dálnic

    1. Lada1958h, asi máte pravdu. Náš grafik je trochu dislektik, tak to zmotal. No, ale už to tak necháme. Celkem to odpovídá charakteru našeho webu: ironie, nadsázka, sranda :).

  1. Tyhle matláci neumí opravit ani silnici, natož stavět dálnice. A to ještě chtěj nějaký rychlovlaky. Kdyby radši jezdili přesně s tím, co maj.

    1. Ten má starrosti s dráhama. Každej tejden nějaký neštěstí. Jak to člověk vůbec dělá, když nespí. Asi je nějakej uvědomělej.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.